De 1e maand is om - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu De 1e maand is om - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu

De 1e maand is om

Door: LisanneinIndonesie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Maart 2011 | Indonesië, Rantepao

Lieve allemaal!

De 'holiday' was ook echt een holiday, ze mochten zelfs tv kijken overdag! En ik kreeg weer pasta als avondeten, top dus:) Alleen kregen de kids toen wel een donderpreek van Ditha (de kok) en Isha (haar nichtje) omdat ze niet beleefd genoeg waren. Ze moeten me nu Ka of Zus Lisanne noemen! De meesten zijn dat onderhand alweer vergeten maar een aantal zeggen t nog.
Zondag gingen we knutselen, bloemen en huisjes enzo. Vonden ze erg leuk want ze vragen er weer naar! Zondag was ook een huildag.. Eerst kreeg Dian een bal in haar buik,en bleef heel lang huilen. proberen te troosten maarja dat helpt niet.. Daarna moest Naldi om een of andere reden huilen. Die wel weten te troosten. Toen met t avondeten liep Dia opeens huilend van tafel. Ze was ziek doordat ze door een beest geprikt was in haar kin en eraan had gekrabd met dr vieze nagels en het was gaan ontsteken. Dus na het eten met Dia naar het ziekenhuis gegaan. Daar een hele batterij aan pillen meegekregen. Ik hoop echt dat ik hier nooit naar het ziekenhuis hoef. Wat is dat ranzig zeg. de bedden zijn vies de gordijntjes die tussen de bedden hangen zijn nog veel viezer en ze maken schoon met handschoenen aan die ze al 10 keer hebben gebruikt! GETVER!
Nou toen we terugkwamen was de huildag nog niet over want Naldi en Pali vochten om een stoel. Naldi won maar moest toch heel hard huilen. Die heb ik toen maar naar zn kamer gebracht en ben daar bij hem gebleven. Dit was de 1e keer dat een kind zich echt helemaal overgaf aan me, op emotioneel gebied dan.
Toen alle kids op bed lagen nog gezellig geklets met Ditha, Isha, Rafika en haar broer. Ik ben gekraakt en we hebben echt suuuuper lekkere snack op. T is gekookte rijst die je laat drogen in de zon, dan in de pan bakt en karameliseerd. JAMMIEE (mammie in t indisch).

Dinsdag was ik echt doodmoe, weet niet waarvan maarja. Dus ik dacht, lekker rustig aandoen als de kids naar school zijn. maar helaas. Er is ook nog de Play-groupe. Kinders die nog niet naar school kunnen omdat ze te jong zijn. Wat kunnen die krijsen gillen en overal aanzitten wat niet van hun is en alles tot een bende maken. Grrr. Ik werd echt helemaal gek. Dus heb ik mezelf maar opgesloten op mn balkon met prachtig uitzicht en ben ik een nieuw boek gaan lezen, had ik van Aafke gekregen want die had hem al uit.
's middags gingen we met de kinderen naar een ceremonie van Bob, nederlander. Hij was de man van Dyana, een nichtje van Ditha, en is een paar maanden overleden. Isha ik en alle kinderen in een 8 persoons busje. Daarna over een blubberpaadje tussen de rijstvelden door met Irta. Echt geen pretje, want het regende ook nog is. Eenmaal daar aangekomen mocht ik heelrijk op de stenen vloer zitten.. Daar hebben de kinderen gezongen. We kregen er avondeten. Heeeerlijke babi ketcap! echt niet normaal zo lekker!! Ik moest alleen wel met mn handen eten.. Hele ervaring, maar ik eet toch echt liever met bestek. Ik kreeg van de familie een bamboe met varkensvlees erin, omdat ik blank ben denk ik. Toen weer door de regen over het blubberpaadje terug naar de auto.
Toen we weer terug waren ging ik met Ditha en Isha naar het internetcafe en daarna naar een local cafe. Daar heb ik BIER gedronken!! Maar t was meer een karaoke bar, dus uiteindelijk mocht ik een nummer aanvragen, maar alles wat ook maar enigsinds normale muziek is kennen ze niet. Ze kennen alleen maar indo nummers.. Beetje jammer dus. Maargoe dhet was al leuk om om me heen te kijken want wat lopen daar een sletten rond zeg! Zelfs voor nederlandse begrippen waren ze sletterig gekleed. En het schijnt zo te zijn dat het niet alleen de kleding is wat ze een slet maakt..
uiteindelijk waren we om 11 uur terug ofzo. Gelijk gaan slapen.
De volgende dag de kids naar school gebracht en daarna weer naar bed gegaan! Ik was zoo moe! Niet dat ik echt kon slapen door de kinders van de play-groupe.. Maartoch ik lag lekker in mn bedje.

Liefs en kusjes!

PS. Er staan weer wat nieuwe foto's op facebook!

  • 10 Maart 2011 - 09:04

    Thanee:

    Hee lies,
    jesus wat gaat dat snel! ben je al lekker bijgekleurd? De foto's zien er heel leuk uit! Ben heel benieuwd wat je nog allemaal gaat meemaken!
    xxxxxx

  • 10 Maart 2011 - 12:30

    Inge:

    Ik heb geen facebook (wil dat ook niet) en kan je foto's dus niet zien. Maar je verhalen geven een goed beeld van wat je mee maakt! liefs Inge

  • 10 Maart 2011 - 15:11

    Carla:

    Hoi zus Lisanne,
    Weer een mooi verhaal.
    En wat gaat de tijd snel.
    Net als Inge heb ik geen facebook , dus heb ook de foto's gemist, maar t.z.t. wil ik ze allemaal zien. X tante Carla

  • 10 Maart 2011 - 15:31

    Oma&opa:

    Hallo Lisanne, we genieten van je verhalen. wat een geweldige indrukken doe je daar allemaal op. Je hebt wel een achterlijke familie
    , want ook wij hebben geen facebook, zodat we geduld moeten hebben tot we de foto's tezien krijgen. Met ons gaat alles goed. Gaan binnenkort weer met ons huisje op wielen er opuit. Pas goed op jezelf.xxxx OenO

  • 10 Maart 2011 - 20:00

    W2:

    Lieve Lisanne,
    Via Maaike of Floor zullen we de foto's op facebook bekijken. Alweer 4 weken op pad, razendsnel gaat de tijd. We mailen, liefs W&W

  • 12 Maart 2011 - 11:30

    Floor:

    Hey lief zusje!! Wat een verhaal weer :-)
    Lekker, een biertje! Had je wel verdiend na een mand hard werken :-)
    Gister Kriminele was echt mega!! Allard vond t jammer dat jij het hebt moeten missen dit jaar, ik ook overigens. Nu ga ik mn laatste spulletjes pakken en dan lekker een weekje naar de sneeuw!! xxx en hou t nieuws in de gaten he, met al die aardbevingen in Japan en tsunamies!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 27756

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & Backpacken in Indonesië

Landen bezocht: