Pare-pare en Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu Pare-pare en Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu

Pare-pare en Ambon

Door: LisanneinIndonesie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 Mei 2011 | Indonesië, Ambon

Lieve allemaal,

Ik zit nu in Ambon, het eiland van oma Tine. Het regent alleen constant en ik heb dikke oorontsteking. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Ik was in Pare-pare aangekomen. 's ochtends 'lekker' vroeg opgestaan en naar het imigratiebureau, naar mn grote vrien Mr Ikshan. Die ging mn visum wel even regelen. Na 2 uur daar te hebben gezeten en 2 handtekeningen te hebben gezet moesten ik foto's laten maken. Achterop de scooter bij een immigratiekantoor mannetje en foto's maken. Over 2 uur zijn ze klaar.
Vroeg hij of we samen konden lunchen. Uuuhm nee hoor ik ga wel naar t strand, doeeei ben om 3 u weer op t kantoor!
Even gelunched, toen mn telefoon laten fixen want die kon niet meer smsen wat zeeer frustrerend is en toen even op internet. Met mama gebeld, was gezellig!
Toen gauw weer terug naar het immigratiebureau. Om 4u zeiden ze dat hij misschien vandaag misschien morgen klaar is.Okee wachten dan maar.. En wachten.. en wachten....... Jeeeej half 6 was het klaar! Hoef ik morgen tenminste niet meer terug naar mn grote vrienden die net iets te foute opmerkingen maken.
Toen gelijk naar een reisbureau om een ticket te boeken naar ambon. Eigenlijk waren ze al dicht maar voor mij maakten ze een uitzondering. Soms is het toch wel fijn om blank te zijn hier! 12 mei om half 10 vieg ik naar abmon. Top!

's avonds weer bij het strand gaan eten, bij hetzelfde tentje als de avond ervoor. Toen had ik heeeerlijke nasi goreng, nu mie goreng die een stuk minder lekker was, helaas. Daarna weer terug naar mn hotel en op zoek naar het net waar Glee zou zijn. Helaas dat net staat net niet op de tv. Dan maar Troy kijken. Helaas stopte die in het midden van de film, maar het was wel laat genoeg dus ik ging lekker slapen.

De volgende ochtend rustig opgestaan, even een stukje zorro gekeken en om 11 uur ging ik met de bus naar Makassar.
In de bus vroeg ik of ze me af konden zetten bij het hostel waar ik ging slapen, ja dat kon wel. Okee chill.
Waren we midden in Makassar, zegt de driver opeens: Ja vanaf hier neem je maar een taxi!
Dus ik: Ja hooiiii als je zegt dat je me ergens heen brengt dan doe je dat ook. Helemaal moeilijk doen. Naar de busstandplaats gereden, daar de rest van de mensen eruit.
Daar aws een man die wel engels kon, dus ik het uitleggen, was al aardig geirriteerd. Blablabla, kon niet, de bus rijdt alleen tot hier en niet verder, Kan niet politie blablabla. Ik zeg: Ja allemaal prima, maar hij heeft gezegd dat hij me erheen brengt. Dus of hij brengt me, of hij betaald de taxi.
Blablabla, gezeur en gezeik. Okee hij zou me naar een plek met taxi's brengen en dan de taxi betalen. Eindelijk!! Maarja, het ging mij helemaal niet om het geld, want de taxi was maar 2,5 euro. Maar om het feit dat hij gezegd had dat hij me zou brengen. Dat gebeurd hier namelijk wel vaker.
Dus toen hij de taxi wilde betalen zei ik, nee dat hoeft niet, dat doe ik wel, toen kreeg hij zoooo een enorme glimlach op zn gezicht. Prachtig.
Goed, het was inmiddels al 5 uur toen ik aankwam in het hostel. Gauw naar mn kamer spullen dumpen, plassen en naar het strand.
Daar werd ik zo'n beetje achtervolgd door groepen jongens, wat ik niet heel prettig vond, maar ik loop vaak te snel voor indo's dus ze hielden al snel op. Op een rustig plekje gaan zitten en genoten van de mooie zonsondergang. In pare-pare was de zonsondergang truowens ook heeel mooi.
Op bali schijnt hij ook mooi te zijn maar daar heb ik hem nog niet gezien..
Toen ergens op een nepboot bover zee gegeten, was enigsinds duur maar ik had even behoefte aan rust.
Toen lekker gaan slapen, er was nog een frans meisje bijgekomen in het hostel dus we deelden de kamer.

Volgende ochtend ging mn wekker om 06.45 dan had ik genoeg tijd om op te staan, in te pakken en te ontbijten. Ik wilde niet snoozen voor dat franse meisje, dus deed nog heeeel even mn ogen dicht.. werd om 07.20 wakker. HELP. gauw ingepakt en naar beneden gerend. Om half 8 werd ik namelijk met al mn spullen met de scooter naar het vliegveld gebracht.
Heerlijk 40 minuten achterop gezeten, not. Ingecheckt, mn standaard pizzapunt op t vliegveld gekocht als ontbijt, boarden en vliegen maar.

Ambon: Bergen, bomen, bossen. Prachtig.
Met een bemo naar de stad, uurtje langs te kust rijden, mooi weer en het zag er allemaal super uit! Daar een hotelletje geregeld, even later van hotel gewisseld omdat ik deze niet heel fijn vond, helemaal niet dus.
Toen naar de markt aan de zee. Lekker rondgelopen en nasi goreng gelunched. Heerlijk. Toen naar een reisbureau om een ticket te boeken voor maandag, weer naar Bali.
's avonds bij de kfc gegeten, had echt geen trek in rijst en dit is t enige andere in Ambon, en daar was gratis internet. heerlijk.
Helaas was het eind van de middag al gaan regenen. nouja geeft niet.

Volgende ochtend, het regende nog steeds.. En ik heb oorontsteking, keelpijn hoofdpijn en mn linker oor voelt ook niet helemaal goed. Kut dus. Ook ben ik nogal lonely en mis ik iedereen thuis heel erg. Komt denk ik omdat ik al een aantal dagen helemaal alleen ben.
Ik was van plan om vandaag te gaan snorkelen, schijnt hier heel goed te kunnen! maarja, met een oor vol pus en alleen maar regen is dat nogal onmogelijk. Hopelijk gaat t morgen wat beter en regent het niet meer.
De hele dag maar wat geklungeld. Wilde naar een museum maar dat ging om 12u dicht en toen kwam ik net mn hotel uit. Wat op internet gezeten en toen belden papa en mama. Was heel fijn want het ging echt even slecht met me. Ze gingen richting golfles. Papa kwam met het idee om mn ticket te proberen te vervroegen naar zaterdag of zondag. Dus na het bellen ging ik op weg naar het reisbureau. Helaas waren de vluchten voor zaterdag en zondag al vol dus kon dat niet.
Daarna maar weer bij kfc gaan eten want ik was te beroerd om moeite te doen om iets leuks te zoeken. Elke hobbel deed enorm veel pijn aan mn oor.. Ik werd al wel helemaal vrolijk begroet omdat het in 2 dagen al mn 3e keer was dat ik daar ging eten, haha. Helaas deed het gratis internet het nu niet. maar ik had mn boek mee dus ging even lekker zitten lezen. Toen belde Floor me even! Mam had namelijk gesmst dat ik het even zwaar had. Was heel leuk haar even te spreken en we gaan gauw wat langer bellen via skype!
Toen ik weer terug was in het hotel belde Maaike, ze zat op de fiets terug van stage en wij gaan ook skypen in Bali. Dus broertje, ik zal ook een afspraak met jou maken! heb daar immers internet naast het hostel.
Toen ik net wilde gaan slapen belde oma me. Helemaal blij en verbaasd dat ik ECHT in Ambon ben. Onvoorstelbaar dat zij hier 80 jaar geleden gewoon woonde..Heel leuk om bijna de hele familie te hebben gesproken en daardoor ging het alweer een stuk beter met me. Lekker gaan slapen.
Om 2u schrok ik wakker van het onweer. Het hing recht boven ambon dus het was letterlijk: Flits Boem! En dan zo'n harde knal dat ik lag te schudden in mn bed. Best eng dus! Voelde me weer een klein meisje. En wat nog veel vervelender was, ik voelde me een stuk beroerder dan afgelopen dag.
Nou maar gauw weer verder slapen dan.
Om 8u werd er weer thee gebracht, heerlijk. Daarna weer verder geslapen want meer kon ik niet. Om 12u maar een paracetemol genomen want ik verging van de pijn. Hoe moet dat vroeger geweest zijn met al mn dubbele oorontstekingen!
De paracetemol deed gelukkig zijn werk en na een halfuurtje was ik in staat te douchen, moest helaas echt mn haar wassen want het was echt heel erg vies. Lekker onder de koude douche.. zo snel mogelijk er weer onder vandaan en hoop maar dat al het zeep eruit is!
Toen even ontbeten aka gelunched met kipsate met katjangsaus. Helaas vinden ze het leuk om de rijst in gekke kleffe vormpjes te leggen met een raare lime smaak.. Maar de sate was lekker! Toen wilde ik toch echt naar dat museum, vandaag is het namelijk tot 5 uur open. Dus ik met een becak, een fiets met een overdekt karretje ervoor. Het regende overigens nogsteeds dus een ojek kan niet (achter op de scooter) want dan word ik nat en ik ben al ziek.
Ik zeg tegen hem, maar het is wel ver hoor, 5 km! jaja komt goed blabla. Oke zal wel. onderweg vroeg hij aan iedereen waar het nou eigenlijk was en op een gegevenmoment zegt hij: Ga maar met de bemo het is te ver en te stijl omhoog.
Okeeeeeeeee, maar ik betaal je niet want je hebt gezegd dat je me er zou brengen en dat doe je niet. DUs ik stap in de bemo, wil hij niet vertrekken voor ik de becak betaal! Wel *%#$^@! Ik uitleggen, ik ga hem niet betalen hij heeft me niet gebracht waar ik heen wilde terwij hij zei dat hij dat wel zou doen.
Maar de bemo ging echt niet wg. Dus toen ben ik maar boos uitgestapt en naar de KFC gelopen, mn standaard hangplek hier. Daar een capuccino genomen en mn dagboek maar weer bijgwerkt, en nu op internet. Weeeer het museum dus niet gezien. En het regent overigens nog steeeeds..
Maar het is alweer bijna half 6, heb nog geen honger maar ik blijf hier denk ik maar, even lezen en dan straks iets kleins eten en weer naar het hotel. Was weer een topdag dus..

Hopelijk regent het morgen niet want dan heb ik misschien puf om naar een nationaal park of een ander stadje te gaan met bezienswaardigheden. En anders wordt het waarschijnlijk weer tot 12u in mn bed liggen wat rondstruinen, misschien nog een keer proberen naar het museum te gaan en waarschijnlijk weer bij het gratis internet hier in KFC belanden..

Nou, als jullie wat interessants, of iets wat totaaaal niet interessant is te vertellen hebben, vertel het!! want ik heb verder toch niks te doen hier.
Foto's kan ik niet uploaden, doe ik wel weer in Bali.

Liefs en kusjes.

  • 14 Mei 2011 - 10:58

    Carla:

    Hoi Lisanne,
    Nog net op de valreep je verslag van Ambon gelezen. Zelf wordt ik namelijk over een uurtje opgehaald en naar Schiphol gebracht. Ga 2 weken naar Marokko en maak daar een rondreis.
    Beterschap met je oor , liefs Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 856
Totaal aantal bezoekers 27742

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & Backpacken in Indonesië

Landen bezocht: