Bali, Gili, Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu Bali, Gili, Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu

Bali, Gili, Lombok

Door: LisanneinIndonesie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 Juni 2011 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,


Heel lang geleden dat ik wat geschreven heb, sorry daarvoor maar had er gewoon geen zin in.

Ik ben onderhand weer in Bali maar ben wel een aantal keer weg geweest.
Ik ben naar Gili Trawangan geweest, kwam twee engelse jongen tegen in de auto naar de boot, en een van hen kende ik al. Dus toen gingen we een kamer met zn 3e delen. Was erg gezellig, zij waren er al een keer eerder geweest en wisten een restaurant met echt de lekkerste melted chicken bruccetta's. Die mis ik wel echt nu ik weer in Bali ben! haha. Heb daar gesnorkeld en bijna alle vissen van Finding Nemo gezien! zoooo ontzettend mooi. Maar ik heb wel echt pech gehad want iedereen ziet zeeschildpadden, behalve ik natuurlijk.. maar er zaten er ook een heleboel in een aquarium dus ik heb ze wel gezien en aangeraakt!
Na 3 nachtjes vond ik het wel genoeg geweest. Er is nameijk helemaal niks te doen daar. Maar t is wel echt super mooi.
Daarna weer een tijdje in Bali geweest, op en neer naar Singapore om een toeristen visum te krijgen. Het was een barsaaie tocht. Ik was die nacht uitgegaan en direct naar het vliegveld gegaan, niet geslapen dus. Toen ik eindelijk in t vliegtuig zat was ik gelijk in coma. Heb niet eens gemerkt dat we opstegen. Werd ergens midden in d elucht wakker en toen stond er een bekertje water voor me. Dat was wel fijn!
Toen op t vliegveld 6 uur wachten.. Dus ben naar een cafeetje gegaan en daar op een bank gaan slapen. kon mn ogen echt niet open houden. na 4uur daar liggen kon ik eindelijk inchecken voor mn vlucht terug, daar wat gechilled, winkels gekeken en vliegen maar. Weer niet gemerkt dat we opstegen en werd vlak voor de landing wakker. Toen had ik een ander visum.
De volgende dag ging ik met Miranda (een vriendin van Kim die haar kwam opzoeken) een olifantentour maken. Halfuur olifantje rijden! suuper cool, de olifant, abby, kon zelfs mondharmonica spelen!! Daarna even bij de Honeybear gekeken, en die mocht wel op schoot voor een foto hoor. dus ik ging zitten. ploft een beest van 40 kilo op mn schoot. Maar hij was wel heel lief en ging me knuffelen enzo. Daarna een heerlijke 3 gangen lunch gehad en toen weer terug naar huis.

Verder heb ik vooral veel gechilled op t strand met Reini en wat anderen.

En toen ging ik met Reini, Tion, Jacob en Craig naar lombok.
Ik ging bij Tion achtrop de scooter met mn backpack tussen tions benen ik daarachter met zijn rugzak. Gelukkig had iemand ander zijn surfbord want dat had er echt niet meer bijgepast!
Om 10u 's avonds vertrokken we. anderhalf uur reiden naar de haven, daar een uur gewacht op de boot, toen matrasjes gehuurd en 5 uur gaan slapen op de boot. Daarna nog een uur gereden naar Kuta Lombok en we waren om 8 uur in het hotel.
Was heel mooi en best luxe, zelfs een zwembad! maar t lag een beetje buiten t dorp en we waren bijna de enige gasten. Dus na 2 dagen naar Surfers inn verhuist, veel leuker, betere kamers ook een zwembad en vol met leuke mensen!
In lombok ben ik een paar keer met de boot meegegaan met de surfers en lekker zitten kijken, genieten van zonsopgang of ondergang, van de goede surfers, lachen als ze vallen en mooie foto's maken.
Reini kende een local family van voriga jaar dus daar gingen we een paar keer langs en daar hebben we in totaal 3 keer gegeten, heeeerlijke gado-gado, en 1 keer hadden ze zelfs een heerlijke vis gegrilld.
Na 10 dagen genieten van een schitterend eiland met super mooie stranden en landschappen en gezellige mensen, gingen Reini Tion en ik terug naar Bali.
hier weer lekker gaan chillen en relaxen. Heb een leren jas en leren laarzen op maat laten maken, was nog een verjaardagscadeau van pap, mama, Floor, Allard, Maaike en Wouter! en ze zijn super mooi geworden :)
Morgen avond ga ik met een bus naar Java, eerst naar de Bromo, die met zonsopgang bekijken en dan zie ik wel waar ik heen ga. Maar ik zal zorgen dat ik optijd in Jakart ben om naar huis te gaan.
Nog 3 weken elkaar missen, en ik ga lekker 3 weken genieten van Java en dan kom ik weer thuis!!

Liefs en Kusjes

  • 23 Juni 2011 - 08:45

    Corry Van Lanen:

    Lieve Lisanne, leuk om weer wat van je te horen en in stilte geniet ik van je mee. Nog een paar fijne weken op Java en dan kom je met een rugzak vol ervaringen thuis. Ook fijn toch?
    Lieve groeten, Corry

  • 23 Juni 2011 - 10:01

    W&W:

    Hoi lieverd,
    Fijn je blog weer bijgewekt :) Geniet nog even van alles wat Indonesie te bieden heeft. De tijd vliegt, voor je het weet sta je op Schiphol.
    Liefs Xx W&W

  • 23 Juni 2011 - 11:28

    Carla:

    De tip van Carla: Koop gelijk een muts bij de Bromo, de verkopers van mutsen zijn vasthoudend, dus beter gelijk even een mutsje kopen dan ben je van dat geleur af. En je houd warme oren!
    Blij dat het goed met je gaat. Helaas nog maar 3 weekjes en dan ......weer een beetje in het gareel. xjes carla

  • 24 Juni 2011 - 13:45

    Floor:

    Sistaa! Goed verhaal meid :-) Maar ik had je gelukkig al even op skype gesproken! Geniet, haal nu t nog kan alles er uit en dan sta ik je over 3 weken veel te vroeg op te wachten!!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 27744

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & Backpacken in Indonesië

Landen bezocht: