Alleen over! - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu Alleen over! - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu

Alleen over!

Door: LisanneinIndonesie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

05 Maart 2011 | Indonesië, Rantepao

Lieve allemaal!

Alweer even geleden dat ik een reisveslag getyped heb. Aafke en ik kwamen de 26e aan bij t hotel. Was er een trouwerij bij het zwembad. Gingen de receptionisten even overleggen: You want to go to the 2e pool? Maar natuurlijk! een tweede zwembad! haha. Dus hadden we weer een prive zwembad, ietsje minder mooi omdat t wat viezer was en minder groot, maaaar ze hadden ligbedden! (wel van hout dus dat was suuper heet als je niet op je handdoek zat.) Het was echt bijna niet uit te houden zo heet! binnen een kwartier moesten we maar even met onze benen in t water gaan zitten om enigsinds af te koelen..
Toen we terugkwamen gelunched en daarna moesten de kids hun schoenen schoonmaken, maar wat waren ze vervelend, echt niet normaal alleen maar weglopen en niet doen wat er gezegd werd. Verschrikkelijk! En daarna was t naptime nou dat was ook geen pretje. Daarna huiswerk, ging alweer wat beter, wat kids extra sommen gegeven omdat ze slecht zijn in rekenen. Daarna weer lekker gespeeld en toen eten: Pataat!! daarna een of andere film gekeken, was gefilmd in de bioscoop, engels gesproken met engelse ondertiteling die anders was dan wat er gezegd werd. heeeel vervelend en de kids begrepen t niet maar wilden wel verder kijken.
Heerke was met Irta en nog wat meiden uit t huis naar Irta's familie gegaan en bleven daar slapen.

De volgende dag gingen ze naar de kerk en kon ik uitslapen! half 7! Toen ze terugkwamen een koekje met limonade gegeven en ze aan t werk gezet, wc's en de tuin. Binnen een uur waren ze klaar en daarna mochten ze spelen, 's middags hebben we weer een cirquitje gehouden en kregen ze glow in the dark sterren enzo. Toen kwamen de meiden en Heerke weer terug van hun bezoek aan de ouders van Irta, erg indrukwekkend volgens heerke. Daarna ging hij weer naar Nederland dus met alle kids tot half 10 op gebleven omdat de bus om kwart over 9 vertrok.

De dag daarna gingen Aafke en Corry naar Rantepao en bleef ik voor de kids in t huis. Ik voelde me sowieso niet lekker. En dat werd steeds erger! gelukkig deed het me goed om even te lunchen en te slapen. Eind van de dag gingen Aafke, Corry en ik met David Pali en Kevin een stukje verder dan t huis lopen, wat een mooie natuur zeg! echt jungle achtig! Blijkt 100 meter verder het broertje van Diah en Rias te wonen bij een oom.. 's avonds nog evne maet Aafke op internet geweest en met Floor gechat! Was erg leuk:)

1 maart kregen we voor de lunch babi ketjap, had ik om gevraagt. Was wel lekker maar het vlees was absoluut niet zoals thuis. Waarschijnlijk een van de goedkoopste stukken van t varken want het was taai en zat enorm veel vet aan.. 's middags kwam er een familielid van Dita langs die een of ander acupunctuur apparaat had, en ik mocht natuurlijk ook gecheckt worden. Ze gingen kijken of ik gezond was via mn hand, en natuurlijk ben ik helemaal gezond! Bijna alle kids waren sick in head of sick in mouth of teeth haha. Vandaar dat ze nu zo veel pillen hebben.

2 maart bracht ik voor t eerst Irta naar school. Het is helemaal niet ver maar we doen er zo'n 15 tot 20 minuten over, en als ik terug loop is t maar 5 minuten! Zo sneu, ik weet nu wat er echt gebeurd is met haar: Toen ze 2,5 jaar was was haar moeder aan t wassen en lette ze even niet op, een ander, JONGER kind heeft toen letterlijk de pezen van haar liezen doorgebeten, aan beide kanten. Echt heel erg..
Rond koffietijd gingen Aafke en Corry weg, ik heb nog 2 foto's van ze gekregen met een leuk verhaaltje erop! (Corry en Aafke: veel plezier op Bali!!)
Eind van de dag na mandi (wassen) gingen we heel slim weer met zn allen voetballen, was wel echt hilarisch! t was zo'n beetje jongens tegen de meisjes, wij hadden wel 2 jongens erbij maarja dat helpt ook niet, Ik heb wel gescoord! haha. maar dat ws dan ook t enige doelpunt dat we maakten.. Dita deed ook mee!
Tijdens t avondeten kwamen de bijdehante joggies bij me zitten: Nelki David Kevin en Yanto, was heel leuk. Daarna gingen we New Moon kijken!! JEEEEEEEEEJJ! Ik zat met alle jongens op de bank, alle meisjes waren wat anders aan t doen dus mannen: New Moon is echt niet alleen voor meisjes!

Gister weer Irta naar school gebracht, eigenlijk is t helemaal niet zo leuk om te doen want op dat schoolplein word ik echt heel erg aangestaard en komen kinderen uit klaslokalen om me te bekijken of als ik terugloop over t gote grasveld komen er jongens ook over t gras naar me toe lopen, maarja ik loop wat sneller dan die Indo's dus ik ben al weer weg wanneer zij iets willen zeggen.
Naldi en Irma hadden geen school dus lekker buiten met ze gezteen, zij kleuren of Mens-erger-je-niet spelen en ik mn boek uilezen. Soms werd ik gekieteld of gingen ze onder mn stoel zitten, in ik had natuurlijk helemaal niks door, haha. Lieve kinders zijn t!

Daarna ging ik met Isa, een nichtje van Dita, naar Rantepao naar haar oom en tante, en haar moeder was daar ook. Was leuk! met handen en voeten en een woordenboek met elkaar gepraat, ze vragen echt alles van je: Hoelang ben je hier al, hoelang blijf je nog, ben je rijk, wat doet je vader, wat doet je moeder, studeer je, wat doen je broer en zussen,ga zo maar door. Maar ik kreeg wel koekjes van, jawel, Meeeeel!! normaal zijn ze van rijst als mensen ze zelf maken, en koffie niet te vergeten!
Toen nog even door Rantepao gelopen en toen ging het heeeeel hard regenen: Eindelijk!
Tussen de buien door terug naar t huis gegaan, t bleef maar regenen en toen t donker begon te worden viel de stroom ook nog is uit, gebeurd wel vaker.
Toen met Irta wat oefeningen gedaan, ze gaat over een paar maanden naar een fysio, maar dan heeft ze alvast een voorsprong. Daarna kreeg ik heerlijk de kieteldood van Nelki Naldi Tappi en Yanto.. meestal doe ik dat maar nu werd ik door vier man sterk teruggepakt, oeps.

Vandaag hebben de kinderen 'Holiday' een vrije dag van school. Dus ik ga maar weer terug om spelletjes met ze te spelen, voetbal of badminton of kleuren of knutselen, misschien kleien!

Ik heb wat foto's op facebook gezet:
http://www.facebook.com/album.php?id=1155406070&aid=2107102

Liefs

  • 05 Maart 2011 - 09:08

    Carla :

    Weer een mooi verhaal. En wat de babi ketcap betreft. Ik ken de babi ketcap van je moeder, die is heerlijk. Volgens mij maken ze het in indonesié van speklapjes. Dus inderdaad veel vetter. Hier is alles goed, ik voel de lente komen. xx Carla

  • 05 Maart 2011 - 09:35

    Maaike:

    Hey Pammeltje,

    Wat maak je toch veel mee. Het lijkt wel of je het druk hebt ;).
    Ben inmiddels de kluts een beetje kwijt over wie nou wie is. Al die namen, haha.
    Ik heb je foto's bekeken! Leuk!

    Fijne holiday!
    Xxxx

  • 05 Maart 2011 - 15:02

    Tine Eric En Tessa:

    In doorn hebben we met tessa s toestel je verheel gelezen en je foto s bekeken , het klinkt allemaal heel bekend regen en hitte gr tine eriz tessa

  • 05 Maart 2011 - 16:24

    Nienke:

    He Lisanne, ik geniet echt van al je verhalen!!! Ben wel een beetje jaloers! Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet van alle mooie dingen en blijf ook vooral schrijven zodat wij mee kunnen genieten.
    Veel liefs, Nienke

  • 07 Maart 2011 - 08:41

    W&W:

    Lieve Lisanne,

    Vanuit de SMV in Winterberg hebben we je mooie en uitgebreide verhaal gelzezen. Schitterend allemaal. Hier vriest het 'snachts 8 graden, binnnen lekker warm.
    Er ligt sneeuw op de pistes, daarbuiten niet.Strak blauw vandaag, zo de wandelschoenen aan en op pad. dikke xxx W2

  • 07 Maart 2011 - 15:38

    Inge:

    Ja die mooie blonde haren van jou....in Nederland zijn die zelfs ´ongewoon´ blond, dus dat je bekijks hebt, verbaasd mij niets. Ik krijg de indruk dat je het heel leuk hebt maar ook best druk. De tijd vliegt om denk ik. Nog veel plezier !!! xxx

  • 07 Maart 2011 - 20:15

    Marian Driessen:

    Hoi Lisanne,
    Op de praktijk hangt inmiddels de wereldkaart van Ikea. Door je pa & ma aangewezen gekregen waar je nu zit. Maakt het toch wat "zichtbaarder", en dan nog met jou verhalen erbij maakt het plaatje helemaal compleet.
    Volgens mij heb je wel een klik met de meeste kinderen en zij met jou. Veel plezier! Ik blijf meelezen!
    Lfs., M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 27759

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & Backpacken in Indonesië

Landen bezocht: