Bali met Mar!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu Bali met Mar!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu

Bali met Mar!!!

Door: LisanneinIndonesie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Mei 2011 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Na twee heerlijke vluchten was ik dan eingelijk in Bali! Ik kwam aanvliegen en zag het al liggen, wat foto's gemaakt vanuit het vliegtuig. Nu al prachtig.
Ik had bij het toeristen bureau gevraagd hoeveel ik moest betalen voor de taxi en waar ik een leuk hostel kon vinden. Ik vraag aan een taxi chauffeur hoeveel het is, zegt hij 200.000. ik hem hard uilachen want ik wist dus al dat het maar 55.000 was! haha. Ik in de taxi, wauuuuw meer dan 5 blanken bij elkaar! Waauuuw je kan hier shoppen!! Wauuuuw wat is het hier geweldig!! was een ritje van 10 minuten. Toen ging ik naar de straat met veel hostels, loop een beetje rond te kijken, zegt een gast uit een surfwinkel: you need place to stay? uuhm yeah. Next door! okeeee chillend, was goedkoop, normale wc en douche en een WASTAFEL!! Geweldig dus. Er tegenover zit Warung 96, heerlijk restaurant met steenoverpizza's en ander westers eten. Top dus!
Daar ging ik eten. Zaten er 2 australische jongens (die we later omgedoopt hebben tot hobbits) naast me en die wisten wel een leuk plekje om een drankje te doen en daarna lekker uit! Wauuw, uitgaan dat is lang geleden zeg. Prima ik ga mee!
We gingen een drankje doen bij Dog Dragon, van een engelse eigenaar was erg gezellig, zaten nog wat engelse meisjes. Daarna ging ik met de australiers naar Sky Garden, een van DE clubs in Kuta. 5 verdiepingen hoog, overal andere dj's en jep, een Garden on top of the roof! Heerlijk dus. En wat nog veel beter was: elke avond van 10 tot 11 GRATIS drankjes! hoefde die avond daarna ook echt niks meer te drinken. Had in de 2,5 maand daarvoor misschien 3 biertjes op? was een geslaagde avond.

Volgende dag lekker naar het strand gegaan en de surfers enzo bekeken. Een beetje door Kuta rondgelopen en schoenen besteld, slangenleren sandalen op maat gemaakt. Verder lekker rondgelopen en gechilled. 's Avonds bij Dog dragon gaan eten omdat ze aussies me hadden verteld dat t super lekker was daar, en ze hadden gelijk! Toeh gezellig met een jongen uit Amerika zitten kletsen en maar gaan slapen, was toch nog moe van al t reizen en t uitgaan van de dag ervoor.

Volgende dag kwam Wivien ook bij mij in t hostel! Heel gezellig, even lekker gekletst en daarna Mar van t vliegveld gaan halen, wat overingens een ramp was omdat haar vlucht ongeveer 1,5 uur vertraging had door het slechte weer. (Welk slecht weer??) Heeeeerlijk om weer iemand uit nederland te zien (met wivien was anders omdat die ook aan t reizen is) En mar is natuurlijk echt een geweldig persoon!!!!!!!!!!!

Was wel even wennen hoor. Ik ben natuurlijk helemaal indostyle ingesteld en mar totaal nog niet, en ik was al zo lang alleen, moest er echt heel erg aan wennen, maar het was GEWELDIG!
Die avond gelijk uitgegaan natuurlijk! Gezellig met Wivien en Mar. Geloof dat we half 6 terug waren.
Volgende dag zijn we gaan shoppen, super chill. Nieuwe bikini en een shirtje en een tas van RipGurl! Echt, RipGurl in overvloed hier! Zeer fijn.
Verder weet ik niet meer precies wat we wanneer hebben gedaan, maar met koninginnendag zijn e uitgeweest, alle nederlanders in t orandje rood wit blauw, mar en ik in delftsblauwe shirtjes die we van mama hadden gekregen! Het was zo leuk dat we maar helemaal niet zijn gaan slapen en gelijk 's ochtends (om 9 u ofzo) naar Padang Padang zijn gegaan, een super mooi strand. We hebben er alleen niet zo veel van gezien omdat we vooral lagen te slapen. Die avond ook maar om 9u naar bed gegaan, haha.

Daarna gingen Mar en ik met zn 2e naar Ubud, een sfeervol stadje in t midden van bali. Was best leuk, lekker tempeltjes bekeken, een dansvoorstelling en de botanical garden. Waar we maar 10 minuten in zijn geweest omdat we toen een enorme enge gekke langwerpige grote vieze spin zagen en de planten (wat meer gewoon een jungle was met een paadje erdoor) over de weg hingen. Niet echt geslaagd dus. Maar verder was ubud nogal saai. Veel te veel leuke sierraden gekocht helaas. Dus ipv 3 a 4 nachten blijven zijn we na 2 nachten maar weer terug naar Kuta gegaan, waar allemaal gezllige vrienden zaten enzo!

Daar weer lekker uitgegaan en nog een keertje met mensen uit ons hostel: Reini, Wivien, Maik en Frenchguy (niemand weet zn naam meer) naar Padang padang en aan t eind van de dag naar Uluwatu! Wat is dat mooi zeg! Niet normaal!!

Ook hebben wivien mar en ik nog een dagtripje gemaakt naar een Royal tempel, een monkeyforest (waar de apen OP mn rug zaten te vechten om een pinda) en naar Tanah Lot, een tempel in de zee. Prachtig allemaal alleen Ik was mn camera vergeten en die van wivien was leeg, dus mar heeft alle foto's. Gelukkig heeft zij ook de mooiste camera!

En toen waren 2 weken Bali als een vlaag voorbij gegaan en ging ik weer naar Sulawesi voor mn rotvisum en mar weer naar huis!
Het was echt geweldig en het ging veeel te snel voorbij. En ik ben denk ik ook de helft vergeten te vertellen maar ik weet het gewoon niet meer en ik heb t oook niet opgeschreven.

Ik zit nu in Pare Pare voor mn visum en ik heb een goedkoop hotel maar ik heb een TV!! jawel, en volgensmij is vanavond Glee op tv, een super leuke serie dus dat ga ik dan maar kijken! Eindelijk weer engelse tv!

Heeel veel liefs en kusjes!

  • 10 Mei 2011 - 06:40

    W2:

    Hoi lieverd,

    Fijn weer een verslag op je site met vrolijke verhalen. Goede reis naar Ambon, zal het oma Tine vertellen.

    Xx

  • 10 Mei 2011 - 06:51

    Floor:

    Zuster, wat een heerlijkheid!! Ik heb maat 40 en lust ook wel slippers ;-)
    En straks dus weer even terug naar Bali?! Om lekker te chillen en te feesten?! En ga je Indonesie nog uit of lukt t ook zonder t land te verlaten allemaal?? Veel plezier op Ambon, maak maar wat mooie foto's voor oma. Geniet nog maar goed want de tijd vliegt en voor je t weet zit je met je billen weer in Nederland! xxx

  • 10 Mei 2011 - 10:22

    Oma En Opa:

    LIEVE lisanne,Weer genoten van je verslag Wat een fantastische reis maak je.Geniet nog maar van Bali.Liefs van ons beiden.O.&O.

  • 10 Mei 2011 - 10:48

    Thanee:

    Hee Lief,
    wat een leeuk verhaal weer.
    Hahaha dat er 2 apen op je rug hebben gevochten vind ik hilarisch, heb je daar geen fotos van! En super leuk dat je het zo gezellig met mar hebt gehad! Veel plezier nog!!! =) ik mail snel weer! xxxx

  • 10 Mei 2011 - 14:14

    Maaike:

    Hey sissie!
    Wat leuk om weer een verslag van je te lezen! Hopelijk lukt het snel met je visum en kun je door naar Ambon!
    Liefs
    Ohja, ivm die slangenleren sandalen: Mijn voeten zijn ongeveer een halve cm langer dan die van jou ;)

  • 10 Mei 2011 - 15:24

    Carla:

    Lieve Lisanne,
    Bali al weer verlaten, visum regelen en dan naar Ambon. Ja, de tijd gaat hard als je het leuk hebt. Helaas het aftellen begint. Dus er nog eventjes volop voor gaan. kus Carla

  • 19 Mei 2011 - 17:43

    Dirk:

    Ik vraag mij af welk soort visum je hebt, omdat het Indonesisch Ministerie van Justitie, afdeling Immigratie, een werkvisum eist en een sponsor. Met een toeristenvisum mag je niet werken, en ook met een zogenaamd “social visum” (sosial budaya) en zelfs met een business visum mag je NIET werken.

    Als men je betrapt op werken met 1 van die visums, zal je gedeporteerd worden naar je vaderland, en minstens 2 nachten doorbrengen in de gevangenis...

    dirk.jj.vleugels@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 27746

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & Backpacken in Indonesië

Landen bezocht: