Waterval - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu Waterval - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu

Waterval

Door: LisanneinIndonesie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 Maart 2011 | Indonesië, Rantepao

Lieve allemaal!

Vrijdag was ik in de veronderstelling dat ik om 10 uur opgehaald zou worden door manaek om met haar mee te gaan naar een wedding ceremony. Dat werd om kwart over 11 bij Ituhng (de driver, met een vies lang plukje haar in zn nek) achterop de scooter naar Rantepao, de vorige keren dat ik bij hem op de scooter ging zat er een kind tussen dus dan was t prima maar nu vond ik t niet echt prettig.. In Rantepao Manaek gevonden en toen bij twee andere drivers achterop naar de Wedding. Was in een traditioneel dorp. En het was echt Mega groot! Ik schreef mn naam in t gastenboek en kreeg een souveniertje :) Daarna op stoelen met, jawel, kussentjes! gezeten. Toen de ceremonie voorbij was heerlijk gegeten, t was namelijk verzorgd door een hotel. Er waren danseressen en een kinderorkest met gekke bamboe blaasinstrumenten. Klonk wel leuk:) De danseressen kregen van mannen geld in hun diadeem. Toen de bruid en bruidegom een hand gegeven en ze waren echt heeel blij dat ik er was, omdat ik blank ben. Ze spraken ook engels dus dat was wel leuk!
Toen gingen we weer terug, en we waren net NIET optijd terug voor de regen. Gelijk maar droge kleren aangetrokken want ik was behoorlijk nat van 3 minuten in de regen.
Rond 17.00u kreeg ik een berichtje van pap en mam dat er een aardbeving met als gevolg een tsunami in Japan was, en die tsunami ging ook richting Indonesie, Sulawesi! Dus gelijk het nieuws aangezet en proberen te begrijpen wat er gezegd werd. Werkt niet. Dus toen maar op internet gegaan, heb Nelki, Irta en Midar meegenomen, die hebben computerles op school en dat was ik toch nog van plan te doen. Geprobeerd meer informatie te vinden maar er was ng niet veel te lezen.
De volgende morgen bleek dat Manado, noordelijkste puntje va Sulawesi, alleen wat vloedgolven heeft gehad en er geen schade is. Op Ambon hetzelfde.
Wel blijkt er een vulkaan vlak bij Manado te zijn uitgebarsten. Ik merk er hier helemaal niks van, maar ik ga maar niet meer naar Manado over 3 weken..
Zondag gingen e kids erst naar de kerk, en toen ze terug kwamen gingen we ons klaarmaken om naar een waterval te gaan. Rond 10u belde Allard me! Was heel leuk hem even te spreken! om half 11 kwam de truc die ons naar de waterval ging brengen. Gelukkig hadden we een kleed op de bodem gelegd, de weg was echt verschrikkelijk! gaten plassen kuilen, en dat op een bergweggetje dus ook nog eens redelijk stijl omhoog..
Maar het was het waard, prachtig uitzicht onderweg en de waterval was ook echt schitterend! De kinders gelijk t water in en onder de waterval staan en erachter klimen en op de rotsen, ik eerst allemaal foto's maken, daarna mn camera aan Cornelius gegeven, de broer van Tandi, en toen ook lekker t water in gegaan en onder de straal en even lekker weer kind geweest:) Er waren natuurlijk ook wat anderen mensen die weer met me op de foto wilden, dit keer niet 1 foto, nee sommigen hebben wel 5 of 6 foto's ofzo! Ik ga er echt geld voor vragen, wnt het begint een beetje vervelend te worden. Na t zwemmen lekker in de zon gezeten en bruin geworden!
Rond half 2 moesten we weer weg omdat er grijze wolken aankwamen, eerst even mn natte kleren voor droge verwisselen achter wat rotsen, net echt simpel, in NL is het niet heel erg als iemand je blote rug ofzo ziet maar hier kan dat eeecht niet.. Uiteidelijk is het gelukt en gingen we naar de truc, even lunchen, hadden we meegenomen en toen weer die heerlijke weg terug. Daarna lekker gechilled en toen ging ht rond 4 uur regenen dus verder alleen maar binnen gezeten.
De kinderen zeggen soms wel dat ik een mama voor ze ben, heel lief, zo voelt het ook wel, want ik zeg dat ze hun weektask moeten doen, en huiswerk ik troost ze als ze verdrietig zijn ik zeg wanneer ze naar bed moeten, ze vragen het aan mij als ze iets nodig hebben, ik maak ze 's middags wakker ('s ochtends lig ik nog in bed wanneer ze opstaan) en ik ruim de troep op die ze laten slingeren. Best wel mama dingen geloof ik. Maar toch moeten ze me zus/ka lisanne noemen, haha. Gelukkig wnt ik ben maar 2,5 jaar ouder dan de oudste!

Ik ga niet meer eerste twee weken naar Ambon en Manado door de vulkaan in Manado. Ik ga waarschijnlijk naar sumatra, eerst een paar dagen naar Medan en dan een ruime week naar het Tobameer! (dan weer terug naar sulawesi voor mn visum en dan weer naar sumatra denk ik) Dus ik ga nu even kijken voor goedkope tickets!

Liefs en kusjes!

PS. Er zijn weer nieuwe foto's!

  • 14 Maart 2011 - 09:37

    Roxanne:

    Jemig lies, wat een super leuke verhalen allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Liefs

  • 16 Maart 2011 - 17:50

    Lieve Lisanne:

    Weer een mooi verhaal van een bijzondere belevenis!
    Nog even en je gaat reizen.
    dat wordt anders en spannend.
    Hier OK , de lente komt eraan.

    tot mails, XX WW

  • 17 Maart 2011 - 09:45

    Corry&Aafke:

    Hee Lisanne,
    Zo te lezen heb je je draai gevonden zonder ons ;)
    Leuk die aandacht van Itungh haha
    Geen zieke kids dit keer in de truck?
    Veel succes en plezier verder. Wij zitten nu in Candi dasa in een te mooi hotel met zwembad direct aan zee, iets beter dan in t weeshuis, maar missen de kids (en jou natuurlijk) wel! Veel liefs voor jullie allemaal (ook voor Ditha) X ons

  • 17 Maart 2011 - 14:39

    Inge:

    Gelukkig geen ellende van de tsunami bij jou daar in Indonesie. Ben benieuwd naar je aanstaande reisavonturen. Zal nog best moeilijk zijn om afscheid te nemen van de kinderen denk ik als ze je al een soort `mama´ vinden. Zakdoeken bij de hand! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 27757

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & Backpacken in Indonesië

Landen bezocht: