Ik ben er! - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Lisanne Lely - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: LisanneinIndonesie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 Februari 2011 | Indonesië, Rantepao

Lieve allemaal!

Mijn reis ging prima! Het was wel een beetje gek. Ik kreeg om 11u 's avonds in het vliegtuig nog avondeten. Toen de volgende ochtend kreeg ik een 'heerlijke' omelet en 3 uur later kreeg ik weer avondeten, want het was opeens 7 uur later! Eenmaal in Jakarta was het alweer donker, ik proberen om in het hotel op het vliegveld een kamer te krijgen, had echt een minuut voor mij iemand die kamer ingepikt! dat was wel even balen. Toen toch maar naar een hotel gegaan, erg duur.. Daar wel heerlijk gedouched maar toen ik in bed lag kon ik nauwelijks slapen. Voor mn gevoel was het natuurlijk middag maar het was gewoon midden in de nacht. Dus een beetje in dat bed gelegen en toen maar weer naar het vliegveld en in het vliegtuig naar Sulawesi gestapt.

Sulawesi: GROEEEEN!!
het is hier echt groener dan groen. Ik werd met nog wat moeite van het vliegveld gehaald, heb slechts een uur staan wachten tot mn chauffeur er was. Hele aardige kerel, tot hij zei dat hij van me hield. Toen vond ik hem toch maar een beetje gek. Na 4 uur rijden waren we bij een eilandje waar de weeskindjes aan het zwemmen waren. Wat is dat prachtig zeg, ben helaas vergeten foto's te maken. Ongeveer een kwartiertje nadat ik er was gingen we weer verder. Nog 4 uur in de auto. Nu waren en twee kinders en 2 andere vrijwilligers bij dus heb daar gezellig mee zitten kletsen. Alle andere kinderen zaten/stonden in een soort vrachtautootje, zonder stoelen ofzo, gewoon open en die reed gewoon 100 km/h!!! Dat was wel even slikken dat het er hier gewoon zo aan toe gaat. Toen we bij het huis waren was iedereen moe dus gingen we lekker om 9 uur slapen:)

Er zijn nog 3 andere vrijwilligers. Een man die hier nu voor de 4e keer is dus die weet alles al wel een beetje, en een moeder en dochter met wie ik een kamer deel. Ben net met Corry (de moeder) naar Rantepao geweest. Super druk maar wel gezellig en heeel anders. En natuuurlijk keken we met oversteken de verkeerde kant op en liepen we gewoon de straat op, ging allemaal goed. Net wat boodschappen gedaan en klei gekocht voor de kids om mee te spelen. Ze zijn vandaag thuis gebleven omdat ze zo moe waren. Maar dan wordt er ook gewoon geslapen en niet gespeeld.
Morgen zijn ze vrij want het is dan de verjaardag van de profeet mohamed ofzo. Zij weten het ook niet want ze zijn hier christelijk.

Ik denk dat de kinders nu wel weer wakker zijn dus ik ga weer naar het huis. We gaan ook zo eten dus dan moet ik sowieso terug zijn.

Liefs en kusjes!

  • 14 Februari 2011 - 03:45

    Kim:

    Hey!

    Blij dat je goed bent aangekomen! De kinderen hier zijn morgen ook vrij, vroeg me al af waarom haha
    Zijn de andere vrijwilligers ook Nederlanders?

  • 14 Februari 2011 - 07:19

    W2:

    Lieve Lisanne, het thuisfront is heel blij met je eerste blog verslag. Klikt goed. We mailen X W&W

  • 14 Februari 2011 - 08:13

    Maarten & Inge:

    Lieve Lisanne,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een trip ! Je moeder heeft zich 11 feb heel goed gehouden op mijn lunchfeestje. En dat terwijl ik het haar wel moeilijk heb gemaakt.
    Hoeveel kinderen zitten er in dat weeshuis en wat is hun leeftijd ?
    dikke kussen van de Oortjes

  • 14 Februari 2011 - 08:32

    Carla:

    Lieve Lisanne,
    De reis viel dus mee, jammer dat je even op de romantische chauffeur moest wachten. Hou ons maar goed op de hoogte van je avontuur. Ik vind je een dappere Dodo. xx Carla

  • 14 Februari 2011 - 08:48

    Maaike:

    Hee Pam,
    Goed begin met lekkere uitslaapdagen! Kun je de omgeving een beetje leren kennen.
    Maar goed dat je je trouwring om had bij die chauffeur!!

    Tot skypes,
    Liefs

  • 14 Februari 2011 - 10:51

    Marjolein:

    Hey lies!
    Klinkt als een hele reis, fijn dat je het overleefd hebt en nog niet getrouwd bent, wacht daar nog maar even mee;)
    Heel veel plezier daar!
    xxx
    Mar

  • 14 Februari 2011 - 11:53

    Allard:

    Awesome!

  • 14 Februari 2011 - 19:03

    W2:

    Lieve Pammel,

    Goed van je te horen! Lekker warm daar. Ben benieuwd naar foto's en verhalen. Geniet met volle teuegen zou ik zeggen en houdt je hoofd koel.

    XP

  • 14 Februari 2011 - 20:33

    Marian Driessen:

    Hoi Lisanne,
    Uiteraard de voorbereidende fase van je reis gevolgd via Wim & Wendy. En nu is het dan eindelijk zo ver!
    Goede eerste berichten. Wel met recht een hele andere wereld waar je in terecht bent gekomen. Morgen dus waarschijnlijk een beeltje kleien van de profeet voor z'n verjaardag...
    Veel plezier met de kids!
    Groeten, M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 27752

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & Backpacken in Indonesië

Landen bezocht: